Örök vita: üzleti weboldal esetén a honlap optimalizálás vagy a Google Ads sikeresebb-e. Google-helyezés javítás SEO keresőoptimalizálás révén történik. Előresorolás után lassú a visszaesés, kampánynál a hirdetett linkek csak a fizetett díjak idejére maradnak az élen.
A SEO honlap optimalizálás célja
tehát a Google-helyezés javítása. A sok marketing cikket publikáló szakmai weboldalak helyesen írják: a keresőoptimalizálás (SEO) definícióját megadva arra utalnak, hogy a komplex optimalizációs tevékenység célja nem egyéb, mint minél jobb, lehetőleg TOP10 vagy első Google-helyezés elérése az organikus találatok szigorú rangsorában, mégpedig a weblap tulajdonosa által fontosnak tartott keresőkifejezésekre.
Az természetesen kétségtelen, hogy minden hozzáértő honlap-SEO munkának ez a fő célja. Ám aki perspektívikusan, körültekintőbben, hosszú távon gondolkodva áll hozzá a sokrétű feladathoz, feltétlenül megfogalmazhat egy másodlagos optimalizációs célt is a maga számára.
Éspedig: A MÁSODLAGOS SEO-CÉL
AZ ORGANIKUS FORGALMAT NÖVELŐ web-optimalizálás nem első, hanem másodlagos célja az, hogy a céloldalt internetes szempontból minél értékesebbé tegyük. Ugyanis a speciális keresésekhez való optimalizálás mellett mindenképpen szükséges a weblap általános jellegű tulajdonságainak a javítása is. Ha így járunk el, akkor a célirányos kereséseken kívül más megtalálásokra is alkalmassá tesszük az oldalt, felhasználási profilját így nagymértékben kiszélesíthetjük, funkcióit gazdagíthatjuk új témák rálényegítésével.
Az univerzális weboldal előnyei
Lebegjen az a szemünk előtt, hogy egy jól bejáratott, az audit programok által magasra értékelt és széles profilúvá tett oldalt mindig könnyen vethetünk átalakítás alá, nem rokkan bele még egy radikálisabb tematikus váltásba sem, egy hasontéma esetén pedig az új funkciókban egykönnyen megtartja alkalmasságát, míg ezzel szemben a túlságosan egyoldalúan optimalizált honlap a speciális feladatra alkalmazva ugyan kiválóan teljesíthet, de funkcionális szempontból túl merev, nincs dinamizmusa, nem eléggé flexibilis, rosszul reagál a kisebb profilváltásra is.
Vagyis ha SEO-szakiként valóban szívünkön viseljük egy ránk bízott web-oldal sorsát, akkor ne sajnáljuk az időt-energiát és az elhelyezett külső linkeket arra, hogy egyfelől tartalmi szempontból lehetővé tesszük a szélesebb profil megcélzását, másfelől a külső támogatást eleve sokoldalúra tervezzük. Meglehet, hogy a nagyon speciális igények kielégítésére az oldal emiatt csak hosszabb idő elteltével válik alkalmassá, ugyanakkor nem válik értéktelenné egy esetleges iránymódosító profilváltás alkalmával sem.
Szemantikus kapcsolat keresése
Képzeljük el az esetet, amikor a környezetkímélő vízfertőtlenítő tablettát forgalmazó webáruház honlapja remekül szerepel ugyan a klór-dioxid keresőszóra, de amikor a cég át akar állni a pánikbetegséget enyhítő antidepresszánsok forgalmazására, akkor kezdhetnénk a munkát elölről egy új honlappal. Ehhez képest, ha a tablettás oldalt már korábban alkalmassá tettük arra, hogy a tabletták mint gyógyszerek is értelmezhetőek legyenek tartalmában, s elértük, hogy e témában jól szerepeljen, akkor nem a nulláról kell indulnunk, mert van egy széles profilú értékes oldalunk, amelyet könnyebben felhozhatunk a másfajta tabletták tekintetében, semmint egy akkor készített új szájtot. Így hát a pánikbetegek is jól járnak, főleg, ha a gyógyszereiket be se szedik, mert inkább pszichológushoz járnak pánikterápiára Budapesten, semmint infraszaunába Googlefalván.
Téma: Weblap első helyre kerülése más-más kulcsszavakkal. Ez elérhető organikus honlap optimalizálással - A másodlagos SEO-cél: sokoldalúság, univerzalitás. Elérésének módja: weboptimalizálás felsőfokon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal