SEO eszközök: Google Analytics
2013-ban jóval nehezebbé vált a kulcsszavakra optimalizált, keresőbarát honlapokat készítők munkája. Ettől kezdve nem nyerhetttek kellő pontosságú és mennyiségű információkat a Google Analytics auditban mérhető kulcsszó-adatoktól.
Ugyanis 2013. szeptember 23-án a Google szóvivője érdeklői kérdésre megerősítette, hogy újabb radikális változások állnak be a Google Analytics rendszerben szolgáltatott kulcsszóadatokkal kapcsolatosan. A fejlesztők már serényen dolgoztak azon, hogy az összes kulcsszókeresési adatot szigorúan titkosítsák, ami azt jelentette a SEO (keresőoptimalizálás) területén működő szakemberek számára, hogy a kulcsszavaknál a Not provided jelzések megszaporodtak és vélhető volt, hogy arányuk hamarosan eléri a 100%-ot. (Sokan talán nem tudják, mi is az a Not provided - jelentése kb. az, hogy nincs adatszolgáltatás).
Milyen adatokat szolgáltat a GA?
A Google Analytics a tartalomkereső rendszer egyik webanalitikai szolgáltatása, melyet főleg a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek, illetve a honlaptulajdonosok használnak. Ennek egyik szolgáltatása volt 2013-ig, hogy megmutatta nekünk, az emberek a Google keresőbe beütve mely kifejezéssel érkeztek a weboldalunkra.
Tehát ha mi egy keresőbarát honlapokkal foglalkozó vállalkozás vagyunk, és azt látjuk az adatelemzésből, hogy az érdeklődők a Keresőbarát weboldal készítés Budapest kifejezést begépelve jutottak az oldalunkra, akkor a weblapunk elérte célját. Vagy ha tudjuk, hogy a weboldalunkra a honlap optimalizálás kifejezéssel jutott el a legtöbb látogató, akkor az értékes információ a számunkra, ha meg csak a "Not provided"-et látjuk, abból semmit sem tudunk meg.
Azt már megszokhattuk akkorra, hogy a hiányzó adatokra utaló infók egyre növekvő számban jelentek meg a statisztikákban.A Google ezt a stratégiát már 2011-ban elkezdte.
Spekulációk persze voltak bőven, az egyik vezető elmélet szerint a Google így szerette volna blokkolni az NSA-hoz, az USA Védelmi Minisztériumának rádióelektronikai felderítéssel és kriptográfiával foglalkozó titkosszolgálatához hasonló ügynökségek kereséseit.(Épp abban az évben a Google-t már megvádolták, hogy kiszolgáltatja keresési adatait az NSA-nak).
A másik elmélet az volt, hogy a Gugli a hirdetési rendszere, a Google Ads felé (akkor még adWords) szeretné terelni az embereket, hiszen ha hirdetéseket vesznek ott, akkor láthatják azokat a kulcsszó adatokat, amelyeket épp e kívántak eltávolítani a Google Analytics szolgáltatásából.
Persze azért tudni lehetett, hogy az iparági hírek szerint, a kulcsszó-adatok továbbra is elérhetőek maradnak a Google másik szolgáltatásában, a Google Search Console-ban (akkor Webmaster Tools volt a neve), de nem lehetett tudni, meddig, mert onnan is eltávolíthatóak egy bármikor meghozott önző Google-döntés után.
És végezetül: igen dühítő volt, hogy a GAnalytics szolgáltatásából kikerülő adatok elérhetőek maradtak a Google Analytics Premiumban, ami akkor Kanadában, Franciaországban, Németországban, Japánban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban volt eérthető. Más kérdés, hogy erre csak a legnagyobb cégeknek volt akkor pénzük, hiszen a Google Analytics Premium előfizetési díja 90.000 angol fontot (kb. 32 millió forintot tett ki évente.
Amennyiben tetszett ez a SEO-témájú írás és szeretnél többet olvasni, látogasd meg honlapunkat máskor is, vagy legalább nyomd meg az alábbi Tetszik gombot! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.