Weblap SEO

weblap ajánló blog - pr-cikkek beküldése - honlap optimalizálás

A Google Analytics kulcsszavai

SEO eszközök: Google Analytics

google-kereso-analytics.jpg

2013-ban jóval nehezebbé vált a kulcsszavakra optimalizált, keresőbarát honlapokat készítők munkája. Ettől kezdve nem nyerhetttek kellő pontosságú és mennyiségű információkat a Google Analytics auditban mérhető kulcsszó-adatoktól.

Ugyanis 2013. szeptember 23-án a Google szóvivője érdeklői kérdésre megerősítette, hogy újabb radikális változások állnak be a Google Analytics rendszerben szolgáltatott kulcsszóadatokkal kapcsolatosan. A fejlesztők már serényen dolgoztak azon, hogy az összes kulcsszókeresési adatot szigorúan titkosítsák, ami azt jelentette a SEO (keresőoptimalizálás) területén működő szakemberek számára, hogy a kulcsszavaknál a Not provided jelzések megszaporodtak és vélhető volt, hogy arányuk hamarosan eléri a 100%-ot. (Sokan talán nem tudják, mi is az a Not provided - jelentése kb. az, hogy nincs adatszolgáltatás).

Milyen adatokat szolgáltat a GA?

A Google Analytics a tartalomkereső rendszer egyik webanalitikai szolgáltatása, melyet főleg a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek, illetve a honlaptulajdonosok használnak. Ennek egyik szolgáltatása volt 2013-ig, hogy megmutatta nekünk, az emberek a Google keresőbe beütve mely kifejezéssel érkeztek a weboldalunkra.

Tehát ha mi egy keresőbarát honlapokkal foglalkozó vállalkozás vagyunk, és azt látjuk az adatelemzésből, hogy az érdeklődők a Keresőbarát weboldal készítés Budapest kifejezést begépelve jutottak az oldalunkra, akkor a weblapunk elérte célját. Vagy ha tudjuk, hogy a weboldalunkra a honlap optimalizálás kifejezéssel jutott el a legtöbb látogató, akkor az értékes információ a számunkra, ha meg csak a "Not provided"-et látjuk, abból semmit sem tudunk meg.

Azt már megszokhattuk akkorra, hogy a hiányzó adatokra utaló infók egyre növekvő számban jelentek meg a statisztikákban.A Google ezt a stratégiát már 2011-ban elkezdte.

Spekulációk persze voltak bőven, az egyik vezető elmélet szerint a Google így szerette volna blokkolni az NSA-hoz, az USA Védelmi Minisztériumának rádióelektronikai felderítéssel és kriptográfiával foglalkozó titkosszolgálatához hasonló ügynökségek kereséseit.(Épp abban az évben a Google-t már megvádolták, hogy kiszolgáltatja keresési adatait az NSA-nak).

A másik elmélet az volt, hogy a Gugli a hirdetési rendszere, a Google Ads felé (akkor még adWords) szeretné terelni az embereket, hiszen ha hirdetéseket vesznek ott, akkor láthatják azokat a kulcsszó adatokat, amelyeket épp e kívántak eltávolítani a Google Analytics szolgáltatásából.

Persze azért tudni lehetett, hogy az iparági hírek szerint, a kulcsszó-adatok továbbra is elérhetőek maradnak a Google másik szolgáltatásában, a Google Search Console-ban (akkor Webmaster Tools volt a neve), de nem lehetett tudni, meddig, mert onnan is eltávolíthatóak egy bármikor meghozott önző Google-döntés után.

És végezetül: igen dühítő volt, hogy a GAnalytics szolgáltatásából kikerülő adatok elérhetőek maradtak a Google Analytics Premiumban, ami akkor Kanadában, Franciaországban, Németországban, Japánban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban volt eérthető. Más kérdés, hogy erre csak a legnagyobb cégeknek volt akkor pénzük, hiszen a Google Analytics Premium előfizetési díja 90.000 angol fontot (kb. 32 millió forintot tett ki évente.


Amennyiben tetszett ez a SEO-témájú írás és szeretnél többet olvasni, látogasd meg honlapunkat máskor is, vagy legalább nyomd meg az alábbi Tetszik gombot! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://weblap.blog.hu/api/trackback/id/tr1815992084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Weblap SEO

Weblap és termék ajánló SEO blog. PR cikk beküldése, link elhelyezés. Google honlap optimalizálás. Marketing cikkek megjelentetése. Web lap oldal tartalom. Laptop, infra terasz és télikert építés Budapest

Weboldal elemzés, SEO

Keresőszempontú weboldal elemzés a budapesti autómarketing honlapon.

Blog: Honlap SEO elemzés: mobil télikert - infra sötétsugárzók webáruházból

PR_cikk_beküldése - Honlapoptimalizálás - PR_cikkek. Google Indexbe segítés: felolvasott hangoskönyv: a köpönyeg | könnyű fogyókúra
süti beállítások módosítása