Weblap SEO

weblap ajánló blog - pr-cikkek beküldése - honlap optimalizálás

Érdemes weboldalt optimalizálni Google kereséshez?

Webáruházak keresőoptimalizálása (SEO)

webolal-keresooptimalizalas-seo.jpgTisztázzuk: a keresőoptimalizálás a webáruházak esetében a legjobb eszköz a látogatószám növelésére. Vásárlók szerzésre persze más módon (Google Ads, közösségi marketing) is lehetséges, de az organikus forgalom növelése a leghatékonyabb. Legkevesebb pénzbefektetéssel a legtöbb kattintás így érhető el.

Viszont nagy kérdés már a webshop indulása előtt, hogy SEO szempontból a brand (márkanév) alapú vagy pedig a kulcsszavas domain-név a nyerő. Mindkét megoldás mellett vannak pro és kontra érvek, konkrétan egyik sem betonbiztos, és egyik megoldást sem lehet leírni.

Ha csak egy márkánk van, akkor célszerű és ésszerű erre az egy márkanévre alapozni a domain-választást - már ha ez lehetséges. Azaz találunk-e megfelelő szabad nevet. De favorit márkanév esetében sem rossz megoldás olyan szót használni, amely általánosságban jellemző a termékek nagyobb csoportjára. Különösen így van e, ha több márkával töltjük fel virtuális polcainkat. Ez esetben olyan domaint érdemes keresni, amely minden egyes termékre jellemző és teljesen fedi a webshop kínálatának jellemző vonását.

Egy példa: márkanév vagy terméknév?

laptop--memoria-full-volt.jpgLaptopmemória modul

Tegyük fel, hogy online áruházunk működését egy új típusú, FULL VOLT megjelöléssel ellátott laptopmemória-modulok értékesítésére alapozzuk. Ha brandet építünk, vigyük bele a kifejezést az elérési névbe. De ha más típusú RAM is vásárolható nálunk, praktikusabb a laptop-memoria .hu/com/net stb domain. Gondolkodhatunk PC-gyártók nevében is, lehetséges, hogy sokan épp Kingston, Samsung, Asus vagy Dell gépek felgyorsításához keresnek bővítményeket. 

Tovább lépve: ha más notebook alkatrészek is szerepelnek árukínálatunkban (pl. akku, töltő, kijelző, billenytyűzet stb.), akkor kerülendő a túl speciális név. Olvasóink milyennek találnák például a www.laptopharware.hu internetes címet? Épp benne van a lényeg. És ha már itt tartunk, íme a kínálat: Memóriamodulok laptop gyorsításhoz, kapacitás bővítéshez.  

A webartalom primátusa optimalizálásnál

Talán a név mellett, de talán inkább még előtte: elsődlegesen fontos a folyamatosan frissítendő, átgondolandó honlaptartalom. Ennek tekintetében a SEO és a tartalommarketing a mérvadó. A webshopok legtöbbször másolt tartalommal dolgoznak, már ha egyáltalán van értékelhető mennyiségű szöveg a termékoldalakon.

Sok esetben néhány lopott mondattal elintézik a termékeket, ezzel viszont nem tesznek eleget sem a keresőoptimalizálás sem pedig a tartalommarketing elvárásoknak. Ám még ezeknek a content-hiányos webshopoknak is van lehetőségük labdába rúgni, ha a konkurens oldalak is hasonlóan szegényesek.

E ponton a legfontosabb kérdés az, hogy mennyire vagyunk képesek befektetésként tekinteni a SEO-munka és keresőmarketing területén (pl. linképítés) fellépő kiadásokra. Ha veszteségnek tartjuk ezeket, akkor a siker egyáltalán nem garantált, viszont ha befektetésként nézünk rájuk és nem garasoskodunk, az eredmény és siker sem marad el. A keresőoptimalizálásba fektetett pénz az esetek 75-80 %-ában megtérül. 

Keresőszavak, kattintásszám - kulcsszókutatás

Egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire kurrens és milyen számú kulcsszóra nézve optimalizáljuk a weboldalunkat.

Forgalmat generáló jó kulcsszavak megtalálása nem egyszerű feladat.

Tesztelni, kutatni, elemezni kell és azokat a szavakat, kifejezéseket érdemes használni, melyek jól teljesítenek, forgalmat hoznak. A kulcsszókutatásnak több módja ismert, egyik-másik könnyen elérhető nem szakképzett weboldal tulajdonosok számára is, azonban a komolyabb eredmények már szaktudással rendelkező profi SEO-szakember segítségét kívánják meg, akik a kezdeti lépéseken túl hibákat derítenek fel, illetve javítanak ki a weblapokon.

Komplex kulcsszóelemzés hatékony eszközei a Google által kínált lehetőségek

Honlap-SEO = hosszútávú stratégiát és türelmet igénylő türelemjáték

Mondják, a Google útjai kifürkészhetetlenek, így előfordul, hogy csupán hosszú-hosszú hónapok után adódik eredmény. A legfőbb különbség éppen ebben rejlik a fizetett hirdetésekkel szemben: míg azok ideiglenes lökést adnak, addig a keresőoptimalizálás jó esetben szilárd, stabil forgalmi bázist hoz létre.

Ennek a SEO-stratégiának a megvalósítása számos eszköz áll a szakemberek rendelkezésére. Például: 

  • Technikai hibák javítása
  • Sebességoptimalizálás: a Google számára különösen fontos, hogy egy oldal gyors legyen, különösen mibiltelefonon. Lásd: SEO optimalizálás és oldal-élmény
  • Tartalomoptimalizálás: elképzelhető, hogy több, jobb tartalomra van szüksége az oldalnak.
  • Linképítés: például a laptop-memória oldalt támogató infra linkfelhő építése során egy szemantikus hálózat kiépítése történik.
  • Képek: a nagy mennyiségű szöveget tartalmazó oldalakon fontosak a képek, de egy olyan webáruházban, ahol főleg képek adják a tartalmat, még jelentősebbé válik ezek minősége. Az egyediség, a minőség, az alt és title text fontos tényező SEO szempontból.

A bejegyzés trackback címe:

https://weblap.blog.hu/api/trackback/id/tr8418003748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Weblap SEO

Weblap és termék ajánló SEO blog. PR cikk beküldése, link elhelyezés. Google honlap optimalizálás. Marketing cikkek megjelentetése. Web lap oldal tartalom. Laptop, infra terasz és télikert építés Budapest

Weboldal elemzés, SEO

Keresőszempontú weboldal elemzés a budapesti autómarketing honlapon.

Blog: Honlap SEO elemzés: mobil télikert - infra sötétsugárzók webáruházból

PR_cikk_beküldése - Honlapoptimalizálás - PR_cikkek. Google Indexbe segítés: felolvasott hangoskönyv: a köpönyeg | könnyű fogyókúra
süti beállítások módosítása