Megéri a keresőoptimalizálás mellett dönteni?
Weboldal tulajdonosok ezt gyakran kérdezik. De mi is a honlap-SEO: Linkmarketing? Tartalom optimalizálás pl. webáruház optimalizálása esetén?
A keresőmotorok (jelesül a Google) fontos szerepet tölt be hétköznapjainkban, azonban sokan alábecsülik a kereső felől érkező látogatókban rejlő lehetőségeket. A visszatérő látogatókra és a fizetett hirdetésekre is lehet jó marketinget építeni, azonban hatalmas közönséget vágsz el magadtól, ha nem figyelsz az organikus keresőtalálatokra.
Melyek a weboldal optimalizálás eszközei?
A keresőoptimalizálás (SEO) során hibákat és lehetőségeket derítenek fel, illetve javítanak és valósítanak meg. A műveletek segítségével növekszik a keresőből a honlapodra érkező forgalom. Ám a honlap optimalizálás hosszú távú stratégiát és türelmet igénylő munka. A Google útjai kifürkészhetetlenek, így előfordul, hogy csupán hosszú-hosszú hónapok után kapsz eredményt.
De megéri: a legfőbb különbség éppen ebben rejlik a fizetett hirdetésekkel szemben: míg azok ideiglenes lökést adnak, addig a weboldal-SEO egy szilárd, stabil forgalmi bázist hoz létre.
Munkádhoz az optimalizálós technikák nagy eszköztára áll rendelkezésedre.
- Technikai SEO: hibák javítása: fontos, hogy az első lépés technikai oldal rendbetétele legyen. Frissíteni kell, amit frissíteni lehet, ki kell gyomlálni a hibákat és működtetési szinten meg kell próbálni modern, naprakész szintre hozni az oldalt.
- Sebességoptimalizálás: a Google számára különösen fontos, hogy egy oldal gyors legyen, a hatalmas méretű képek és a nagy szkriptek ezt akadályozzák.
- Mobil optimalizálás: ez kapcsolódik az előző ponthoz, de valójában sokkal többet takar. A keresőszoftver algoritmusa számára az is rendkívül fontos, hogy mobileszközökön jól működjön a honlapod. Ha nem, akkor hatalmasat veszítesz, ugyanis egyre többen neteznek mobilról. Az okostelefonra letöltődés sebessége rangsorolási szempont.
- Tartalmi SEO: elképzelhető, hogy honlapod nem keresőbarát vagy több, jobb tartalomra van szüksége az oldaladnak. A keresőszempontok való megfeleltetés szakmai feladat. De okos blogvezetés és tartalomkészítés (pl. PR-cikk elhelyezés) stratégiájával akár magad is létre tudsz hozni a közönséged igényeire szabott tartalmakat.
- Linkmarketing: a linképítés során a szakemberek hivatkozási hálózat természetes hatású kiépítését végzik. Fontos a minőségre törekvés a mennyiséggel szemben! A legjobb az, ha a hivatkozások olyan oldalra kerülnek, amelynek valós forgalma van és megfelelő kontextusban áll a hivatkozott webhellyel. Ez a céloldal Google-helyezéseit is javítja.
WEBÁRUHÁZAK OPTIMALIZÁLÁSA
Tippek és trükkök. Néhány általános hiba
Számos cég rendelkezik weboldallal, és főleg az online felületen igyekszik megnyerni újabb és újabb ügyfeleket. Ha webáruházról van szó, akkor ez a bizonyos online áruház képviseli a céget. Nagyon fontos tehát, hogy a tulajdonosok és nem különben a megbízott fejlesztők megfelelően álljanak hozzá a témához és a munkához.
Ha a webáruházakat állítjuk fókuszba, akkor nagyon jó példával állunk elő, hiszen egyértelműen látszik, hogy maga a webshop alkotja az üzletet, annak minden részletével és határterületeivel együtt. Bolt, készlet, katalógus, marketingfelület, a boltbelső és boltkülső, mint például kirakat vagy az áruk kihelyezése. Ehhez szervesen hozzáforr még a kiszolgáló személyzet és a vásárlás utáni lehetőségek is.
Mindebből adódik, hogy ha valamely elem nem megfelelő, akkor az épp olyan, mint mikor ellenszenvesek az eladók, vagy épp senki nem jön segíteni, mikor kellene, esetleg nincs sem kirakat, sem árujegyzék.
Sajnos hiába dolgoztatsz olyan szakemberekkel, akik profi programozók és csodálatos logókat készítenek. Ha nem eléggé empatikusak és nyitottak ahhoz, hogy felismerjék és kitalálják a vásárlói igényeket, nem a te oldalad lesz a legsikeresebb. Kerüld el a legtipikusabb hibákat, fogadd el a tanácsadás tippjeit.
- Sokan csak egy egyszerű termékkatalógusnak látják a saját webáruházukat, holott sokkal többről van szó. Az internetes kereskedés lehetősége alapjaiban változtatta meg a vétel-eladás módját és egy webshop tulajdonképpen ugyanaz, mint egy utcáról nyíló vagy plázában bérel üzlet. Csak más úton értékesít. Tipp: Ugyanúgy napi szintű törődésre, fejlesztésre van szüksége és ugyanúgy törődni kell a vásárlóval, mint egy szokványos üzletben.
- Sokan úgy építik fel a webes jelenlétet, mint a többi vállalati projektet, holott egyáltalán nem ez a siker kulcsa. A webáruház egy online kirakat, így mindig a tökéletességre, a felhasználók becsábítására és tökéletes informálásra van szükség. Tipp: Mindig naprakésznek kell lenni és figyelni arra, hogy ez egy bolt, ez egy reprezentációs csatorna, nem pedig egy statikus árulerakat.
- Még manapság is a legtöbben úgy készítik el és fejlesztik a weboldalukat, még akkor is ha éppenséggel egy internetes áruházról van szó, hogy a cég, a vállalkozás profilját tükrözze. Tipp: a vásárlóra koncentrálj, ne magadra.
- Az interneten a felhasználó nem akar hosszasan olvasgatni, nem kisregényért vagy jól megfogalmazott mondatokért jön, hanem információért. Ez különösen igaz azokra a weboldalakra, ahol valamit értékesíteni akarunk. Fontosak a kiemelések, fontos a jó tagolás és az információk könnyű elérése. Tipp: fontos, hogy mindez megfelelő, jól megírt köntösben legyen tálalva, de semmit ne fogalmazz túl. Tények számok, képek. A magyarázatot tedd egy >tovább link mögé.
Online világunkban mindig új megközelítésre, rugalmasságra van szükség, főleg, ha népszerűsíteni vagy profitot termelni szeretnénk a segítségével. Kezdjük ezt a munkát a weboldal optimalizálás kikerülhetetlen fázisaival.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.